Stichting Alzheimer Onderzoek lanceert nieuwe campagne met Hugo Sigal als gezicht.

stichting alzheimer onderzoek
Nieuws

Als partner van de stichting Alzheimer Onderzoek vinden we het vanuit het NZVL belangrijk om voldoende deze ziekte onder de aandacht te brengen. Daarom werken we samen om mensen te sensibiliseren om te gaan met deze aandoening. Stichting Alzheimer Onderzoek heeft een nieuwe campagne gelanceerd met Hugo Sigal als gezicht om nog meer het wetenschappelijk onderzoek naar Alzheimer te kunnen ondersteunen.

Nicole en Hugo, het meest iconische duo van Vlaanderen, zijn meter en peter van Stichting Alzheimer Onderzoek. En zelfs nu Nicole er niet meer is, inspireert haar verhaal deze nieuwe actie om onderzoek naar Alzheimer te steunen. Want één op drie vrouwen krijgt net als Nicole te maken met dementie. Vaak is - net als bij haar - Alzheimer de oorzaak. En er is nog steeds geen remedie.

Toen de ziekte vorderde, begon Nicole de teksten te vergeten van de liedjes die ze heel haar leven samen met Hugo zong. Daarom vraagt Hugo Vlaanderen om te testen of we de tekst nog kennen van klassiekers zoals 'Goeiemorgen, morgen'. Je score kan je omzetten in een gift om onderzoek naar Alzheimer te steunen. Want de woorden staan misschien nog in jouw geheugen gegrift, maar niet iedereen heeft zoveel geluk.

Nu is Hugo Sigal ook het gezicht van hun nieuwste campagne. Via een online karaokespel wil de stichting geld inzamelen voor onderzoek naar Alzheimer.

“We lanceren een online karaokespel waarmee je test hoe goed jij je Vlaamse klassiekers nog kent. Je score kan je omzetten in een gift.” Concreet moet je zo foutloos mogelijk zien mee te zingen met Goeiemorgen morgen, De lichtjes van de Schelde (Bobbejaan Schoepen), Mooie dagen (Johan Verminnen) en Eenzaam zonder jou (Will Tura).

Het doel van de actie: geld inzamelen om Belgisch wetenschappelijk onderzoek naar Alzheimer te steunen. “Want alleen onderzoek kan ons dichter bij een remedie brengen”, zegt Joost Martens, directeur van Stichting Alzheimer Onderzoek. De campagne start dinsdag en loopt tot in juni via radio, tv en print.

Ik zing mee