fbpx Nieuws | Page 32 | Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen

Nieuws

Tentoonstelling Kunst & Dementie in Aalst

Dit weekend stelt Praatcafé dementie Aalst "Kunst & Dementie" voor, een tentoonstelling in Aalst. Kom zeker eens langs en zie wat kunst kan betekenen voor mensen met dementie.

Gezondopvoeden.be

Aanrader voor onze jonge ouders!

Gezondopvoeden.be geeft jou praktische tips om jouw kind gezonde eet- en beweeggewoontes bij te brengen en bewust te leren omgaan met tv-kijken, gamen, computeren,… Ook roken, alcohol- en cannabisgebruik zijn geen taboe.

NZ Vakanties reiskortingen

Het reisbureau NZ Vakanties stunt met klantenkortingen tot 10% bij hun partners Sunweb, Jetair, Thomas Cook, Belvilla, Les villages Clubs du Soleil, Vacances Bleues en Can Mas.

Je kan zelfs nu bij Sunweb je skivakantie met 3% korting boeken!

Neem snel een kijkje!
 

Bijdrage zorgverzekering stijgt in 2015

Ter herinnering: de Vlaamse regering heeft beslist om de jaarlijkse bijdrage 'Vlaamse zorgverzekering' te verhogen. Vanaf 2015 betalen we € 50 per jaar* voor de Vlaamse zorgverzekering. Meer weten?

* € 25 voor iemand met recht op verhoogde tegemoetkoming op 1 januari 2014.

Bijdrage ziekenfondsdiensten verplicht

Sedert 01 januari 2012 is iedereen die aangesloten is bij een ziekenfonds verplicht om aan te sluiten bij de ziekenfondsdiensten en dit in toepassing van art 67 van de wet van 26 april 2010. Je kan deze wettekst nalezen onder onze formulieren.

Hier kan je nakijken waar jij en je gezin recht op hebben zodra je de betaling voor de ziekenfondsdiensten hebt doorgevoerd. Een volledig overzicht vind je ook in de folder 'Voordelen en diensten 2015'.

Ontdek de zomervakanties van Jeugdtip en win een reischeque van €100

Ontdek de nieuwe Jeugdtip zomervakanties op www.jeugdtip.be ! En als je op hun Facebookpagina laat weten waarom jij/je dochter/zoon graag met Jeugdtip op vakantie wilt, maak je nog eens kans op een reischeque van 100 euro. Elke maand kiezen zij er een gelukkige winnaar uit!

Goede voornemens 2015

Een nieuw jaar, nieuwe goede voornemens. Staan gezonder eten, meer beweging, stoppen met roken,... op jouw lijstje? Neem dan een kijkje in onze rubriek 'jouw gezondheid'. Daar vind je allerlei nuttige tips!

Eindejaarsregeling

Op 31 december gaan ook onze medewerkers aan de feesttafel maar we blijven wel open tot 15u. Ook op vrijdag 2 januari zijn we bereikbaar tot 12u.

We wensen iedereen alvast een prachtige oudejaarsavond en een schitterend 2015.

 

Een warm en deugddoend 2015

We wensen jullie schitterende feestdagen en een gelukkig 2015!

Feestdagen en gezondheid

De feestdagen komen eraan en dat betekent genieten. Genieten van gezelschap, de leuke momenten, het lekkere eten…

Maar denk eraan dat genieten ook op een gezonde manier kan! Hieronder vind je enkele tips terug:

Ontbijten

Ook tijdens deze drukke feestdagen start de dag ’s morgens. Het is belangrijk dat je ook op deze momenten de tijd neemt om te ontbijten. Het al dan niet nemen van een ontbijt heeft immers een belangrijke invloed op je eetpatroon gedurende de rest van de dag. Wanneer je een stevig (gezond) ontbijt neemt zal je minder de neiging hebben om te snoepen, of om erg grote porties te nemen bij de volgende maaltijd.

Inkopen doen

Daarnaast is het ook belangrijk om stil te staan bij de invloed van je aankopen. Een tip is het op voorhand maken van een lijstje met de ingrediënten die je nodig hebt. Daarbij is het belangrijk je ook tot deze aankopen te beperken! Probeer je niet te laten verleiden door proevertjes of aankopen waarbij je korting kan krijgen. Vaak is het gemakkelijker je hieraan te houden wanneer je geen honger hebt op het moment van je inkopen. Zorg dus steeds dat je gegeten hebt voor je naar de winkel vertrekt!

Het feestmaal

Met feestdagen gaat ook een feestmaal gepaard. Ook hierbij is het belangrijk om optimaal te kunnen genieten, maar ook gezond te blijven. Een tip hierbij is het beperken van de vetinname. Je kan er bijvoorbeeld op letten dat je niet te veel bereidingsvet gebruikt, maak gebruik van bereidingswijzen zoals stomen, pocheren, grillen. Wanneer je voor room kiest kan je ook voor de magere versie kiezen, of gebruik maken van melk.

Daarnaast is het ook belangrijk voldoende groenten te eten. Een half bord groenten is zeker niet te veel! Je kan dit eventueel spreiden over je voor- en hoofdgerecht.

Meer nuttige informatie omtrent voeding kan je terug vinden op www.nice-info.be.