Contact | Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen

Contact

Specifieke dienst nodig?

Contacteer al onze diensten telefonisch of per mail.

Het ziekenfonds is telefonisch bereikbaar:
maandag tot donderdag 8.00u tot 12.00u en 12.30u tot 17.00u
vrijdag 8.00u tot 12.00u.

Vragen over? Dienst Telefoon Mail
Jouw ziekenfondsdossier Klantendienst 053 76 99 99 klantendienst@nzvl.be
Uitkeringen Arbeidsongeschiktheid 053 76 99 82 arbeidsongeschiktheid@nzvl.be
Terugbetaling geneeskundige zorgen Gezondheidszorgen 053 76 99 99 gezondheidszorgen@nzvl.be
Maatschappelijk werk (thuiszorg, sociale rechten, muja, enz.) Maatschappelijk werk 053 76 99 71 dmw@nzvl.be
Adviserend geneesheer en medische goedkeuringen Medische dienst 053 76 99 85 medischedienst@nzvl.be
Voorhuwelijkssparen Voorhuwelijkssparen 016 30 16 43 voorhuwelijkssparen@nzvl.be
Ongevallen en geschillen Geschillen 053 76 99 99 ongevallen@nzvl.be
(Sociale) derdebetalersregeling Derde betaler 053 76 99 83 tarificatie@nzvl.be
Infomomenten Gezondheidsbevordering 053 76 99 94 gezonde.activiteitenagenda@nzvl.be
Hospitalisatieverzekeringen HospiPlus 053 76 99 79 info@hospiplus.be
Aankoop / huur thuiszorgmateriaal ComfoPlus 078 15 98 15 info@comfoplus.be
Kinder- en jeugdvakanties Krunsj 053 42 11 00 info@krunsj.be
(Groeps)reizen NZ Vakanties 02 533 07 08 info@nzvakanties.be
Jouw dossier buitenlandse zorgen Buitenlandse zorgen 016 30 16 43 klantendienst@nzvl.be
Aangifte dringende buitenlandse zorgen (enkel contacteren vanuit het buitenland) Mutas 0032 2 272 09 00 assistance@mutas.be
Ziekenvervoer Mutas 078 15 95 95 nationaal@mutas.be
Thuisoppas zieke kinderen Solidariteit voor het Gezin 0800 62 009

Meldpunt suggesties en klachten

We hechten veel belang aan persoonlijke service. Daarom willen we ook dat je bij ons terecht kan met jouw suggesties en / of klachten.

Via het online meldpunt bieden wij je een luisterend oor.

Meldpunt fraude en verspilling in de gezondheidszorg

Rekent een verstrekker zorgen aan die niet werden toegediend? Denk je dat een instelling onnodige onderzoeken verricht? Of vermoed je een andere onregelmatigheid binnen de gezondheidszorg? Dan kan je die melden op fraudemeldpunt@nzvl.be. Je kan ook een brief sturen naar je ziekenfonds of je kan even langskomen in één van de kantoren om een ondertekende verklaring af te leggen.

We zullen je melding onderzoeken en eventueel zullen wij of het RIZIV nog contact opnemen voor verdere toelichting. Je contactgegevens zullen niet worden meegedeeld aan de betrokken zorgverlener of instelling. Om redenen van privacy kunnen we je achteraf ook niet informeren over een eventuele sanctie voor de betrokkene.

Opgepast, dit meldpunt behandelt enkel fraude en verspilling binnen de gezondheidszorg, geen fraude met uitkeringen. Daarvoor verwijzen we je door naar www.meldpuntsocialefraude.belgie.be.