Gezonde voeding

img1

Gezond eten, voldoende bewegen en genoeg rust helpen om weerstand op te bouwen tegen virussen.

 

  1. Geen inspiratie voor het eten of andere zorgen aan je hoofd? Check de app Zeker Gezond boordevol gezonde gerechtjes en met een handige boodschappenlijstje functie

www.zekergezond.be

 

  1. Loert verleiding naar ongezonde voeding bij jou thuis om elk hoekje? Of is je woning net zo ingericht dat je altijd naar de gezonde optie grijpt? Ontdek met deze test hoe jouw huis je aanspoort tot (on)gezond eten.

 

  1. Vergeet jij niet te drinken? Enkele tips:
    • Drink twee glazen water bij elke maaltijd.
    • Neem een flesje water bij de hand gedurende de dag.
    • Vergeet je te drinken? Gebruik een water-app of zet elke 30 minuten een alarm.
    • Kies voor ‘infused water’, voeg bv. citroen, munt, aardbei … toe aan je water.
  1. Zin om iets te drinken na een drukke dag binnenshuis? Kies voor deze zomerse mocktail. Santé!
  1. Wist je dat diepvriesgroenten en –fruit een goed alternatief zijn voor verse groenten en fruit? Het snelle oogst- en diepvriesproces zorgen ervoor dat er amper verlies is aan vitaminen en mineralen. Je hoeft ze bovendien ook niet te ontdooien voor gebruik.
  1. Corona & weerstand: enkele feiten en fabels over voeding op een rijtje.
  1. Gezonde tussendoortjes? Dat hoeft niet alleen fruit te zijn. Varieer ook met groenten, noten en granen. Meer inspiratie vind je hier.