De NZVL-dienstverlening

Als ziekenfonds op mensenmaat nemen we onze verantwoordelijkheid om de verdere verspreiding van het covid-19 virus te voorkomen. Daarom zijn we genoodzaakt enkele maatregelen door te voeren en onze dienstverlening aan te passen. Het NZVL blijft wel maximaal inzetten op dienstverlening, daarom geven we een overzicht van hoe we je de volgende weken graag verder helpen.

Ziekenfonds

Hoe kan ik het NZVL bereiken tijdens deze coronaperiode?

In deze bijzondere tijden doen we ons uiterste best om jou telefonisch (053 76 99 99) en via mail vlot verder te helpen. We zijn bereikbaar van 8 u tot 12 u en van 13 u tot 16u30. Op ’s vrijdags zijn we in de voormiddag bereikbaar.

Je kan ook heel wat ziekenfondszaken online regelen via ‘Jouw NZVL’. Heb je nog geen account op ‘Jouw NZVL’? Geen probleem, je kan je account vandaag nog activeren.

Elk aangetekend schrijven dient naar de hoofdzetel verstuurd te worden: NZVL, statieplein 12, 9300 Aalst.

Vanaf wanneer kan ik terug terecht in een NZVL-kantoor?

In de mate van het mogelijk vragen we je zoveel mogelijk zaken online op ‘Jouw NZVL’, via mail of via telefoon te regelen. 

Heb je attesten of ziektebriefjes? Dan kan je die nog steeds opsturen via post (NZVL, statieplein 12, 9300 Aalst) of deponeren in onze NZVL-brievenbussen.

Zijn er dringende zaken die je graag met ons persoonlijk bespreekt, dan staan we vanaf 18 mei voor jou klaar in onze NZVL-kantoren. Om alles vlot te laten verlopen werken we enkel op afspraak. Daarvoor kan je bellen of mailen naar het NZVL-kantoor. We zijn bereikbaar van 8 u tot 12 u en van 13 u tot 16u30. Op vrijdag kan je ons tot 12 u bereiken.

Welke voorzorgsmaatregelen treft het NZVL om mijn afspraak veilig te laten verlopen? 

Je mag erop rekenen dat we alle voorzorgsmaatregelen hebben genomen om je bezoek in de meest veilige omstandigheden te laten verlopen.  Zo beschermen we jou én onze medewerkers. Daarom vragen we je om:

Stipt op tijd te komen
Het gebruik van de wachtzaal wordt zoveel mogelijk beperkt. Gelieve dus niet in wachtzaal te zitten, maar wacht in de auto of maak een wandeling indien je te vroeg bent. Klop ook even aan de deur als je er bent.

Zorg voor een goede handhygiëne
Was regelmatig je handen, ook voor je op afspraak komt. Ook in het kantoor zullen we handgel voorzien 

Bij voorkeur een mondmasker te dragen
Het wordt even wennen, maar je klantenadviseur werkt voortaan achter een plexischerm. Op de momenten dat je niet achter het scherm zit, willen we je vragen om een eigen mondmasker te dragen. Lees hier onze tips voor het correct dragen van een mondmasker.

De afstand te respecteren wanneer je het kantoor betreedt
We brengen pijlen aan op de vloer, zodat we kunnen zorgen voor voldoende afstand.

Graag alleen te komen
Indien je een zorgverlener meebrengt, maken we uiteraard graag plaats. Geef dit wel door bij het maken van je afspraak.

Om je eigen balpen mee te nemen
Om de verspreiding van het virus extra tegen te houden, vragen we om zelf schrijfgerief te voorzien.

Je afspraak te annuleren als je je ziek voelt of symptomen vertoont.

Om de kans op besmetting tot een minimum te beperken, is het beter voor iedereen als je bij de minste symptomen thuis blijft. We plannen dan graag een nieuwe afspraak in, wanneer je je beter voelt.

ComfoPlus winkel

Ik heb iets nodig uit de ComfoPlus winkel. Wat moet ik doen? 

Vanaf 18 mei is onze ComfoPlus winkel weer geopend, elke werkdag van 8 u 30 tot 12u en van 12 u 30 tot 16 u30. Op ’s vrijdags zijn we in de voormiddag bereikbaar. Om de verspreiding van het virus tegen te gaan, vragen we om de volgende aangepaste maatregelen te respecteren:
•    Houd minimum 1,5 meter afstand van andere personen.
•    Shop individueel – tenzij begeleiding vereist is.
•    We raden aan om een mondmasker te dragen.
•    Betaal cashloos.

Ik wil een hulpmiddel uitlenen via de uitleendienst. Is dit nog mogelijk? 

Onze uitleendienst blijft verder werken met respect voor de veiligheidsvoorschriften. Een hulpmiddel uitlenen kan dus nog steeds makkelijk via mail aan info@comfoplus.be of telefonisch op 03 292 21 60.

Wat gebeurt er met de huur van mijn uitleenmateriaal, indien dit niet tijdig wordt opgehaald?  

Wanneer je een melding doet om de huur van het uitleenmateriaal stop te zetten, stoppen we het contract op de dag van aanvraag. De ophaaltermijn van je materiaal kan wegens de grote vraag naar dringende leveringen langer duren. Populaire materialen zoals verzorgingsbedden zullen echter sneller worden opgehaald, daar we anders snel door onze voorraad zitten. Maar de ophaling van de kleinere materialen (afkolftoestel, rollators…) kunnen dus iets langer duren dan normaal.

Thuisoppas zieke kinderen

Kan ik nog beroep doen op de dienst 'oppas zieke kinderen'? 

Voor de laatste stand van zaken omtrent de dienst 'oppas zieke kinderen' kan je een kijkje nemen op de website van i-mens zelf of hun telefonisch contacteren op het nummer 078 15 25 35.

Dienst Maatschappelijk Werk

Hoe kan ik de dienst Maatschappelijk Werk bereiken?

Onze dienst Maatschappelijk Werk blijft bereikbaar voor ondersteunings- en zorgnoden. Zolang de coronamaatregelen gelden mogen wij niet op huisbezoek gaan. Voor essentiële contacteren ontvangen we je graag op afspraak in een kantoor. Om een afspraak te plannen, kan je ons van maandag tot en met vrijdag steeds telefonisch contacteren tussen 8 u en 12 u  via 053 76 99 71.

Ik had al een vraag lopen bij de dienst Maatschappelijk Werk. Wat gebeurt daarmee?

•    Onze medewerkers blijven telefonisch en via mail bereikbaar. Ze bellen mensen ook proactief op waar er extra kwetsbaarheid of eenzaamheid wordt verwacht.
•    Alle aanvragen die betrekking hebben op VAPH, jeugdhulp, PAS, ergobegeleiding, woonadvies of het multidisciplinair team blijven we behandelen waar mogelijk. Soms zal er uitstel zijn omdat we momenteel nog geen huisbezoeken kunnen afleggen. Ook indicatiestellers Zorgbudget zwaar zorgbehoevenden kunnen hun wettelijke opdracht momenteel niet verder uitvoeren. Aanvragen worden verwerkt en zodra dit weer mogelijk is, zetten we ze op de planning om verder op te nemen.
•    De opschorting van de huisbezoeken of afspraken zal geen impact hebben op je rechten. Van zodra de huisbezoeken terug kunnen doorgaan, kunnen je rechten en bijdragen met terugwerkende kracht worden toegekend.

GezondPlus

Ik ben ingeschreven voor een activiteit bij GezondPlus. 

Alle infosessies en workshops van GezondPlus worden tot nader order afgelast. We houden jullie graag op de hoogte via onze activiteitenkalender op https://www.nzvl.be/events of op onze facebookpagina.

NZ Vakanties en Krunsj

Ik heb een reis geboekt bij NZ Vakanties. 

Heb je vragen over een reis die je boekte bij NZ Vakanties, dan kan je van dinsdag tot donderdag terecht tussen 9 u en 16 u op het nummer: 0800 95 180 of via mail naar info@nzvakanties.be.

Ik heb een vakantieverblijf geboekt in één van de vakantiedomeinen van NZ Vakanties. 

Als organisatie willen we helpen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, en sluiten daarom de vakantieverblijven tot nader order. Klanten waarvan hun vertrekdatum binnen deze sluiting valt worden door NZ Vakanties gecontacteerd. Klanten die geboekt hebben kunnen kosteloos omboeken. Een opleg zal gevraagd worden indien de nieuwe boeking het oorspronkelijke bedrag overschrijdt.

Heb je vragen over je boeking, de vakantiedomeinen zijn tijdens weekdagen bereikbaar via: 
Dennenheuvel: 086 21 21 36 of info@dennenheuvel.be
Hoge Duin: 058 23 40 52 of info@hogeduin.be
Neutralia: 059 70 66 99 of info@neutralia.be 

Ik heb een jeugdvakantie geboekt bij Krunsj. 

Op 22 mei werd beslist dat de binnenlandse zomerkampen kunnen doorgaan mits het naleven van de uitgewerkte protocollen. Daarnaast werd ook beslist dat de buitenlandse jeugdvakanties niet kunnen doorgaan, met uitzondering van vakanties tot 150 km over de landsgrens, waarvoor we nog even de situatie in de buurlanden moeten afwachten.

Krunsj zet zich maximaal in om een zo groot mogelijk aanbod te voorzien, op voorwaarde dat dit allemaal in een veilige en verantwoorde context kan gebeuren. Wie al is ingeschreven voor een vakantie zal persoonlijk op de hoogte gebracht worden van eventuele wijzigingen aan het programma en de belangrijkste maatregelen (HIER vind je alvast de belangrijkste maatregelen).

Krunsj stelt alles in het werk om zijn animatoren goed te informeren over de geldende protocollen en ze voorzien voldoende begeleiding om ervoor te zorgen dat de richtlijnen nageleefd kunnen worden. Samen met onze animatoren zullen we er alles aan doen om je kind op een veilige, verantwoorde manier een fantastische Krunsj-vakantie te bezorgen.

Daarnaast zijn ze volop op zoek naar een aantal binnenlandse alternatieven voor de geannuleerde buitenlandse vakanties. 

Indien je intussen vragen zou hebben, kan je Krunsj steeds contacteren via het nummer 0475 98 14 71 of via ons e-mailadres info@krunsj.be.

 

Alle info over Coronavirus COVID-19 vind je op de website van de overheid.