Onze (digitale) dienstverlening

Het Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen draagt een persoonlijke en snelle dienstverlening hoog in het vaandel. Om onze klanten waar dan ook van dienst te kunnen zijn, hebben we geïnvesteerd in:

  • 60 kantoren in Vlaanderen;
  • een online kantoor om zelf jouw tussenkomsten of je ziekenfondsdossier te raadplegen en aan te vragen;
  • een samenwerking met Doccle om al je briefwisseling ook digitaal te ontvangen van ons;
  • de mogelijkheid om ons telefonisch, per mail of per live chat te contacteren.

Het online kantoor

Dankzij het online kantoor kan je, waar je ook bent, heel wat verrichtingen en raadplegingen zelf doen:

  • Kleefbriefjes en enveloppen aanvragen
  • Terugbetalingen en uitkeringen raadplegen en afdrukken
  • Europese ziekteverzekeringskaart (EZVK) bestellen
  • Je persoonlijke gegevens beheren
  • Volmachten geven en aanvragen
  • Documenten downloaden en uploaden
  • Briefwisseling over je dossier raadplegen
  • Attest 66% invaliditeit afdrukken
  • Werkhervatting online doorgeven
  • Je Globaal Medisch Dossier (GMD) raadplegen
  • ...

Bovendien vind je er ook heel wat informatie over de ziekteverzekering. Een handige extra: je krijgt automatisch bericht in jouw mailbox wanneer je een uitbetaling of uitkering ontvangt. Zo blijf je altijd vlot op de hoogte van alle verrichtingen.

Inloggen 

Je voordelen op een rijtje

  • Het online kantoor is altijd toegankelijk, ook buiten de openingsuren van de fysieke kantoren
  • Je hebt 24/7 zicht op jouw terugbetalingen, uitkeringen, beslissingen…
  • Je hoeft je niet te verplaatsen om iets in orde te brengen
  • Je downloadt aanvraagformulieren of attesten waarop jouw gegevens al vooraf zijn ingevuld en waarop je geen kleefbriefje meer moet aanbrengen
  • Je scant je documenten (behalve je doktersbriefjes ‘getuigschrift verstrekte hulp’) in en laadt ze rechtstreeks op in het online kantoor; die hoef je dus niet meer in een brievenbus te steken of in een kantoor achter te laten
  • Als je een uitkering krijgt, vind je het bedrag en de datum waarop het uitbetaald is terug
  • Je kan een officieel attest afdrukken van jouw terugbetalingen, bijvoorbeeld om te bezorgen aan je hospitalisatieverzekering

Hoe registreren?

Via welk kanaal je je ook wil aanmelden, als je je de allereerste keer aanmeldt op het online kantoor, moet je je registeren via een gebruikersnaam en wachtwoord.

  1. Ga naar www.nzvl.be en klik bovenaan rechts op ‘Inloggen’.
  2. Je komt op de onthaalpagina. Klik op één van de twee volgende links:
    1. ‘Registratie’ bovenaan rechts
    2. ‘Registreer je via deze link als je nog niet over een login beschikt’ onder de loginopties
  3. Vul op de registratiepagina jouw rijksregisternummer in, kies een gebruikersnaam en wachtwoord en voeg het GSM-nummer of het e-mailadres toe waarop je je logingegevens wil krijgen.
  4. Zodra je een SMS of e-mail krijgt, is je registratie klaar. Nu kan je je aanmelden.

Hoe aanmelden

Kies een manier om je aan te melden:

  1. E-ID (met een e-ID-kaartlezer)
  2. Itsme
  3. Met je gebruikersnaam en wachtwoord (die je aanmaakte tijdens de registratie)
  4. Met rijksregisternummer en wachtwoord (dat je koos tijdens de registratie)

Doorloop alle stappen en klaar!

Documenten digitaal via Doccle

Wil je jouw documenten graag snel en digitaal krijgen? Dat kan via Doccle! Het is niet alleen beter voor het milieu, maar ook makkelijker voor jou.

Wat zijn de voordelen van Doccle?

  • je ontvangt en bewaart al je documenten netjes en veilig op één centrale plaats (voor alle organisaties waarvoor je je aangemeld hebt);
  • als je niet betaalt per domiciliëring, kan je meteen via Doccle snel en veilig betalen;
  • je raadpleegt Doccle via de app, tablet of PC gratis én reclamevrij, waar je ook bent;
  • je krijgt een notificatie of e-mail bij elk nieuw bericht of document;
  • je kan je account delen met je gezinsleden;
  • er is 24/7 technische ondersteuning voorzien vanuit Doccle;
  • je kan documenten van verschillende organisaties samen bundelen in jouw persoonlijke Doccle-account. Je hoeft zo ook maar 1 paswoord te onthouden.

Hoe werkt Doccle?

  • Maak een persoonlijke Doccle-account aan, als je dat nog niet hebt. Dat kan makkelijk en snel via www.doccle.be of via de app.*
  • Om documenten van een organisatie te ontvangen, moet je eerst verbinden met die organisatie:
    • Neem er een kleefbriefje bij en vul op basis daarvan volgende gegevens in:
      • Je rijksregisternummer: dat is het nummer in de blauwe kader.
      • Je extern nummer: dat is het nummer in het rode kader. Neem hiervan de laatste vijf cijfers.
      • Zodra je verbonden bent met onze organisatie, ontvang je alle documenten digitaal in je Doccle-account.
  • Je krijgt een e-mail of een melding in je app, als je een nieuw document hebt ontvangen.

* Sluit je nieuw aan als klant? Dan krijg je bij je overstap automatisch een e-mail van ons, met een link om rechtstreeks te verbinden met onze organisatie op Doccle. Handig!

Ben je al langer klant, heb je al Doccle, maar heb je nog geen verbinding met ons? Dan krijg je op regelmatige tijdstippen een bericht van Doccle om ook met ons te verbinden.

Vraag?

Vragen?

Neem een kijkje op het Doccle Help Center of mail naar community@doccle.be.

Persoonlijk advies?

Persoonlijk advies?

We staan voor je klaar met advies op jouw maat.